blog

blog

streda 7. júna 2023

MAZURSKÉ JAZERÁ

Medzi moje snové cestovateľké destinácie patrili Mazurské jazerá už pred štyridsiatimi rokmi. Západ bol nedostižný a tak som si zopár miest vybral v soc tábore. Je hanbou na moju hlavu, že mi to trvalo skoro pol storočia kým som sa tam dostal. Nebyť ponuky fotografovať loviaceho Kršiaka rybára ani by som sa tam nevypravil. Tento dravec s výnimočnou loviacou taktikou patril medzi moje sny naopak až v posledných rokoch. Zopárkrát som ho mal možnosť pozorovať na cestách okolo sveta ale nikdy som neurobil poriadne fotky. Miestny mazurský domorodec nám ukázal neuveriteľnú trpezlivosť a snahu v práci s divým zvieraťom. Využil jeho danosti a v priebehu rokov ho "naučil" chytať ryby priamo pred improvizovaným krytom. Spočiatku to nevyzeralo dobre ale už od tretieho dňa prilietal pravidelne niekoľkokrát denne. Pri čakaní sme mali príležitosť urobiť zopár fotiek aj iných druhov vtákov.






Labuť hrbozobá

Orliak morský

Haja tmavá

Kormorán veľký

Hlaholka severská




Potápka chochlatá

















Kršiak rybár




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára