blog

blog

štvrtok 26. novembra 2015

NP SEEWINKEL X

Už som spomínal, že leto a skorá jeseň v parku v porovnaní s minulým rokom bola bez vody a aj bez množstva vtákov. Hlavne bahniaky sa mi nejako vyhýbali. Pri tejto návšteve bolo tesne nad nulou a  myslel som si, že silný vietor znižuje naše šance niečo nafotiť. Nakoniec ale z toho bol úspešný trip. Prvýkrát v živote som pozoroval Bučiaka veľkého a konečne som sa dostal na slušnú vzdialenosť ku Strakošovi veľkému. Množstvo kačíc, husí a bežných dravých vtákov tvorilo uspokojivý rámec pozorovaným vzácnejším druhom. Dokonca sme zazreli odlietajúci kŕdeľ cca päťdesiatich Žeriavov popolavých. Pravdepodobne to bol jeden z posledných v našich zemepisných šírkach.

 
Lyska čierna 
Žeriav popolavý
 Hus divá
 
 Kaňa sivá
Hus bieločelá
 Hvízdak veľký
 
 Kazarka pestrá

 Beluša veľká a Beluša malá
 
Trasochvost biely
Samec Kane močiarnej systematicky prehliadal tŕstie

 Keď natrafil na konkurenciu, neváhal a pazúrmi ju vykmásal
 
 Strnádka trstinová
 Beluša veľká
Myšiak hôrny
 
Myšiak severský
 Strakoš veľký
Pozorovali sme aj spoločnú skupinku srniek a bažantíc vo vinohrade. Zopár fotiek zverejním v ďalšom blogu. Podobne aj už spomínaného Bučiaka veľkého. Dúfam, že sa jeho príbeh ešte nejako vyvinie. Mal totiž zranené ľavé krídlo. Informoval som známych v Rakúsku a oni o ňom informovali kompetentných . Dúfam, že sa im ho podarí nájsť a poskytnúť mu pomoc. 


 
 
 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára