blog

blog

nedeľa 17. júla 2016

AKO BY SAFARI DOPADNÚŤ NEMALO

Po roku sme sa dostali znovu na Srí Lanku. Tento krát sme zvolili národné parky severnej časti ostrova. Jedným z navštívených je NP Minneriya, ktorý je známy veľkou populáciou ázijských slonov. Cestovný itinerár nás sem priviedol v sobotu popoludní. Sadli sme do Jeepu. Na prvý pohľad som videl, že niečo je inak. V takomto type safari auta som ešte nesedel. Korba bola nízka. Časti plastovej kapotáže bránili výhľadu dopredu a aj na pravú stranu.. Mohol som sa síce postaviť ale počas jazdy to bolo vyslovene nebezpečné. Nemohol som aj držať foťák a aj sa sám chrániť pred údermi strešnej konštrukcie do oblasti krížov a ľadvín.






Ďalšia nepriaznivá vec, ktorá bola zrejmá na druhý pohľad, boli počty áut. Bežne sa počty návštevníkov regulujú. V tomto národnom parku sa však robí veľký biznis. Slony sú atrakciou číslo jedna a každý ich chce vidieť v prirodzenom prostredí. My sme tam boli v čase turistickej špičky. O piatej ráno by sa toľkým ľuďom na safari ísť nechcelo. Za chyby sa platí. V parku bolo až 150 áut. Keď sa čo i len tretina z nich zhrkla okolo stáda slonov, bola to nechutná presilovka. Vzhľadom na stovky kompaktov a mobilov v rukách turistov, bol imperatív jasný. Bolo sa treba dostať čo najbližšie. Najlepšie rovno medzi slony. Selfie sa predsa musí robiť z blízka. Museli sme vziať nohy na plecia. Bolo to prvý krát, čo som opúšťal možnosť fotografovať pred západom slnka.

 
 
 







 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára