blog

blog

pondelok 21. augusta 2017

NÁVRAT EMBLY

Dňa 1.júla som uverejnil fotografie z hľadania lesných duchov. Pár Losov mokraďových Merg a Embla nás vtedy s Ferom dobre pocvičili. Mali sme len polovičný úspech. Merga sme pred objektívy dostali. Embla nám šancu nedala. Nepodarilo sa nám zistiť či sa stala Embla matkou. Pocity chovateľa Stana Bystrianskeho boli zložité. Na jednej strane chcel zistiť či Embla porodila malé losíča a na strane druhej mal z tejto skutočnosti obavy. Embla je totiž mladá a tento rok by mláďa ešte mať nemala. Dohodli sme si druhý pokus ich vyhľadania. Mali sme hodinu starú GPS pozíciu. 

Stano išiel do húštiny s tým, že na Emblu priamo volal tak ako bola na to zvyknutá. Chcel ju vylákať. Nie vystrašiť. Ja som zaľahol na mieste na druhej strane malého hájiku, v ktorom sa mali losy ukrývať. Čakal som, že losy vybehnú z lesa. 
 Nad hlavou mi preletel Myšiak hôrny a v korune smreku štebotala Ľabtuška hôrna.

 Na protisvahu sa ukázala srnka.
Po čase som začul hlas a o chvíľu sa objavil aj Stano. Losy sa neukázali. Žiadne prekvapenie. Práve sme sa chystali vyšliapať na kopec aby som sa zase mohol pripojiť na GPS. Chceli sme zistiť kde sú. V tom sa Embla ukázala. Dala sa zlákať známym hlasom. Urobil som pár fotiek a hneď som začal odstupovať. Približovala sa. Nechcel som ju odradiť. Bol som cudzinec a nechcel som rušiť. Bola už celkom blízko. Losica prišla sama. Bolo jasné, že losíča definitívne nemá. 
 







 Ponúkanú mrkvu nechcela



 Po chvíli vošla do lesa. Stano za ňou.

 Obehol som les a na druhom konci si ju počkal.
 Pokračovala vo svojom smere a zase vošla do húštiny.
 Nasledovaná ako inak zase Stanom.


Znovu som obehol les a čakal na mieste, kde údolím preteká potok. Všade okolo boli husté jelše a vŕby. Po chvíli som ich zase počul a potom aj videl. Obaja sa predrali húštinou. 




 Embla mi dožičila ešte zopár záberov. Bola pokojná. Okusovala čerstvé vetvičky. Žiadny stres.


Napokon sa pomalou chôdzou stratila v hustom smrekovom lese.  

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára