blog

blog

piatok 24. novembra 2017

HRANOSTAJ

Lasica hranostaj alebo Hranostaj čiernochvostý sa vyskytuje po celej Európe. Kožuch má v letných mesiacoch škoricovohnedý a v zime snehobiely s čiernym koncom na chvostíku. V minulosti sa z neho vyrábali kráľovské plášte. tzv. hermelíny. Je to najmenšia kunovitá šelma  a mimoriadne rýchla. Veľa šancí fotografovi nedáva. Jedna dve sekundy a je preč. V neskorú jeseň som práve fotil odpočívajúce Svište alpské. Bolo zamračené. Sem tam popŕchalo. Mal som nastavené dlhé časy. V tom mi čosi skočilo do záberu. Ryšavý blesk lovil medzi kameňmi. Metal sa zo strany na stranu. Nepostál ani na moment. Hľadal som ho najprv cez hľadáčik ale výsledok sa nedostavil. Potom v zúfalstve aj rozdrapenými očami. Nakoniec sa zľutoval. Posedel mi chvíľu na kameni. Potom na druhom a zmizol vo svahu medzi hŕbou kamenia. Celé to trvalo zopár sekúnd. Nestačil som prestaviť Canon na krátke časy. Kvalita mohla byť vyššia. Škoda.













Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára