blog

blog

utorok 19. mája 2020

JEŽ BLEDÝ III

Jedného večera mi bola doručená textovka: Chceš fotiť štyroch ježkov? spolu s tromi fotkami betónovej skruže, ktorá uväznila štyroch ježkov. Bola to stará dopoly zasypaná studňa. Dokonalá pasca. Po nasadení rukavíc som ježkov vytiahol na denné svetlo. Väčší exemplár bol očividne svetlejší a tri menšie tmavšie. Nevedel som na čo sa pozerám. Či je to matka s tromi minuloročnými ďeťmi alebo fešná samica Ježa bledého a traja samci - nápadníci Ježa tmavého. Ježkovia sa chvíľu okúňali ale po určitej dobe mali snahu rozutekať sa všetkými smermi. Chvíľu som ich potrápil a prinútil mi pózovať a potom som ich už nechal tak. Neváhali a zmizli. Poslal som fotky známemu ježkológovi a ten mi potvrdil, že to bude mama a deti Ježa bledého. Tmavšie exempláre nemali znaky druhu zo západu. Ježa tmavého. Mladé patria len k tmavšej variante nášho druhu. Na vysvetlenie: Slovensko česká hranica je aj hranica výskytu dvoch druhov európskych ježov. Od Slovenska na východ žije prevažne Jež bledý a od Česka na západ krajinu prevažne obýva Jež tmavý. Prirodzene môže v pohraničných oblastiach dochádzať k ich kontaktom a aj páreniu. Preto som bol taký zmätený a použil pomoc odborníka.


























Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára