blog

blog

piatok 1. mája 2020

TESÁR ČIERNY - VÝMENA STRÁŽÍ

Na prudkom svahu v mojom kilometri stojí skupina monumentálnych bukov. Sú obrovské v porovnaní s okolitým lesom. Týčia sa až k oblohe. Je zázrak, že napriek potrebe dreva v histórií unikli drevorubačom. Už roky pozorujem rodinu Tesárov čiernych ako si vyberajú jeden z nich aby si v ňom tvrdohlavo vybudoval vždy novú a novú dieru. Tentokrát to ale urobili zle. Zle pre mňa. Otvor orientovali na severovýchod a od svahu. Okrem veľmi skorého rána je otvor do dutinky vždy v protisvetle alebo naopak popoludní v hlbokom tieni. Orientácia otvoru od svahu zase neumožňuje vystúpať vyššie na úroveň dutinky. Pochopiteľne takéto svetelné podmienky sťažovali fotografovanie. Objavil som ich už v čase po nakladení vajec na dno hniezda. Obaja rodičia sa poctivo striedali v zahrievaní znášky. Po hodine čakania trvalo prestriedanie vždy len sekundu či dve. Našťastie si pred príletom k otvoru sadli ešte na vedľajší strom. Skontrolovali či je prílet bezpečný a ja som sa mohol na striedanie stráží pripraviť.
















 













Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára