blog

blog

sobota 22. augusta 2020

SRNČIA RUJA II

Ruja srnčej zveri prebieha odlišným spôsobom ako ruja jeleňov či danielov. Srnce si označia  určité teritórium sekrétom z čelovej žľazy alebo močom. Pri prekročení teritória konkurenčného samca dochádza k tvrdým súbojom. Vzrušené samce v teritóriu vyhľadávajú vhodné srny. Tie im zanechávajú za sebou pachovú stopu zo žľazy medzi raticami a jemno pískajú. Srna nepripustí srnca hneď. Začne utekať a srncovi nezostáva nič iné len ju nasledovať. Naháňačka môže trvať aj dva dni. Ubehnuté vzdialenosti sa časom skracujú až napokon končia točením sa v kruhu alebo v osmičke. Potom už nastáva opakované párenie. To samotné som nemal šťastie teraz nafotografovať. Keď som už už myslel, že k tomu dôjde, zabehli milenci do kukurice.

Tu som doma ja!


Kde si?
Tu.
Chvíľku postoj, moja.


Pri súbojoch často dochádza aj k ťažkým zraneniam.













Srna si budúceho otca svojich detí dobre preverí.






A takto vyzerá sexom na smrť unavený srnec.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára