blog

blog

pondelok 6. februára 2023

DUNAJSKÉ LUHY XXXXIV

Prechádzal som známe miesta a vyhľadával príležitosti. V tom som zbadal pohyb vo vode. Najprv som myslel, že je to vydra ale bolo to moc malé. Keď ako uhoľ čierne stvorenie vyliezlo z vody s rybou v papuli, bolo mi jasné, že je to Norok americký. Táto semiakvatická šelmička bola chovaná na kožušinových farmách. Odtiaľ sa dostala do prírody a v nej sa dokonale presadila. Vytlačila z nej pôvodného európskeho norka. Dokonalé pláva, potápa sa a loví ryby a iné vodné živočíchy. Oproti vydre sa dokáže uživiť aj na súši. Na naše pomery dokonalý predátor. Keď som ho spozoroval, bol ďaleko. V literatúre sa uvádza, že obýva jeden až trojkilometrový úsek brehu. Preto som si na druhý deň sadol bližšie s tým, že naňho počkám. Samozrejme neprišiel. Za to sa mi ukázala malá črieda laní. Keď ma zbadali, mohli utiecť do lesa. Namiesto toho sa rozhodli bežať popri brehu a priamo oproti mne prekročiť úzky prietočný kanál. Niektoré brodili, iné zase skákali.





Diviakmi rozryté ranné brehy svedčia o tom, že spoločné poľovačky nejaké prežili. 
Kormorán veľký

Volavka popolavá

Bobor európsky



Norok americký






















Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára