blog

blog

štvrtok 13. apríla 2023

OREŠNICA PERLAVÁ III

Štrbské pleso a v spodná časť Mlynickej doliny je mimoriadne miesto pre bird watching. V pásme lesa sa mi vždy podarilo nafotiť Orešnice perlavé. Tento krát to bolo mimoriadne pozorovanie. Pár orešníc sa ozýval z vrcholcov smrekov, keď zrazu zosadli rovno ku mne a začali si hľadať potravu. Vyberali z trávy semená limby a možno aj nejaký skorý hmyz. Našťastie bol medzi nami pás snehu a tak som sa mohol bez ujmy na zdraví kolenačky priblížiť až na "dostrel". Fotil som a zrazu sa mi obe orešnice rozleteli po stromoch nad hlavou. Všimli si prichádzajúcu líšku oveľa skôr ako ja. Bola už dosť blízko. Len som sa otočil do ľava a urobil zopár fotiek. Väčšinu času sa mi schovávala za vegetáciou a terénom. Keď ma zbadala, bola viac prekvapená ako ja, keď mi odplašila orešnice. Venovala mi ešte pohľad na rozlúčku a zmizla. Orešnice ešte stále dojedali oriešky na vetvách. Celé to trvalo sotva tri minúty.

Sýkorka bielolíca
Pinka lesná
Stehlík čížavý



Orešnica perlavá












Líška hrdzavá











Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára