blog

blog

utorok 13. januára 2015

REKAPITULÁCIA

Od Mikuláša do Troch kráľov som zaskočil na druhý koniec sveta. Počas 33 dní som v deviatich letoch nalietal 40 807 km. Z toho 24 000 v tučnom Airbuse. Keď si uvedomím, že obvod zemeguľe okolo rovníku je o 732 km kratší, tak si hovorím, že celkom slušný výkon.  Niektoré úseky som išiel sám, niektoré s Veronikou a niektoré s Andy.
 
Videl som Sydney. Videl som pacifické pobrežie a priľahlé národné parky Queenslandu od Gold Coastu na juhu až po Port Douglas na severe. Pozrel som tiež Veľký bariérový útes. V Severnom teritóriu som k tomu ešte najazdil cca 4000 km po cestách v rôznych dopravných prostriedkoch a videl množstvo národných parkov od tropického dažďového pralesa až po subtropické púšte. A k tomu ešte nepripočítávam opakovanú jazdu na pláž v autobuse č.740.
 
 
 
 

Príroda Austrálie je úplne iná ako to čo som videl na ostatných kontinentoch. Nedá sa tam vidieť množstvo veľkých cicavcov ako v Európe, Afrike alebo v Azií. Okrem krokodílov a žralokov tam prakticky nežije nejaký veľký predátor. Majú tam iné zvláštnosti napr. Makropodov. Sú to tie skákave potvory u nás známe ako klokany. Je ich však niekoľko desiatok druhov a delia sa na klokany, volurov, valabie, podemelonov, stromových klokanov, močiarnych klokanov atď. Ďalšou zvláštnosťou sú vaky. Nosí ich tam naozaj každý. Vakomyšy, vakoježury, vakoveveričky, vakovačice, vakoklokany, vakomedvede (koaly) a aj v minulosti vyhynutý vakovlk. Dnes majú vaky aj turisti. Za to jedovatej hávede od malých pavúkov, škorpiónov, rýb, jašterov cez pakobry a tajpany až po vtákopyska tam majú požehnane. Evolúcia obdarovala prakticky každého živočícha možnosťou ťa zabiť. Hemotoxíny, myotoxíny, neurotoxíny alebo ich mixované kokteily môže ponúknuť zástupca všetkých skupín jednotlivých druhov zvierat. Tiež 800 druhov vtákov a tisíce plazov poskytuje široké možnosti na fotografovanie.
 
 
Na harddisku mám 10 057 fotiek. Z toho rovno tak 2000 vyhodím v prvom kole selekcie. V ďalších kolách pôjdu všetky škaredé, neostré, pod alebo pre exponované nekompromisne do koša. Zostane tak 1000 použiteľných, ktoré si uložím do trvalého archívu a postupne ich budem prikladať k blogom.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára