blog

blog

nedeľa 11. októbra 2015

KOVÁLOVSKÉ LÚKY

V sobotu sme navštívili spolu s www.watching.sk  tzv. Koválovské lúky v extraviláne obce Chropov na západnom Slovensku. Je to vyhlásená danielia lokalita. Už keď sme vstúpili do lesa bolo všetkým jasné, že tam nie sme sami. Sem tam sme zazreli osamelých samcov alebo malé skupinky samíc s mladými. V údolí pod našou pozíciou sa ozývalo množstvo rujných danielov. Rozdelili sme sa. Časť zaľahla do improvizovaných krytov v snahe získať dobré fotky. Druhá skupina, v ktorej som bol aj ja, pokračovala v prieskume. Prešli sme veľkým oblúkom celú oblasť. Zaujali sme pozíciu v skupine stromov a kríkov tak aby sme mohli pozorovať zhruba stovku danielov. Vedeli o nás ale boli pokojné. Keď bol čas vrátiť sa tak som sa oddelil a sám križoval množstvo drobných lúk a úzkych pásov lesov až k miestu stretnutia s prvou skupinou. Samice s mladými sa pokojne pásli ako keby sa nič nedialo. Medzi nimi to však testosterónom len tak búrilo. Pohlavne dospelé samce pobehovali medzi samicami. Predvádzali aký sú úžasní, rochkali a miestami prekrížili parohy so sokmi. Dominantné samce si už strážili skupiny samíc, ktoré si vybojovali len pre seba. Z môjho pohľadu to bola prieskumna akcia a nebolo veľa času na fotografovanie. Prechádzaním z lúky na lúku som ich v tejto činností vyrušoval. Samice sotva poodbehli na okraj lesa. Samce si ma hodnú chvíľu premeriavali. Keď však zbadali, že so svojimi parohami im nemôžem konkurovať, stratili o mňa záujem a nechali ma tak. Len sa tiež schovali za okraj lesa. Celkovo som za pár hodín videl stovky kusov. Prieskumná misia splnila účel a je jasné, že sa na miesto činu vrátim ešte tento týždeň.
Koválovské lúky
 


Pod lampou je najväčšia tma. Prípadný poľovník by sa musel do pol pása vystrčiť z okna posedu aby mohol zamieriť.

 
 





 



 
 
 
 
 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára