blog

blog

nedeľa 13. marca 2016

KILOMETER G0945 II.

Po roku a pol každodenného prikrmovania vtáctva začali niektoré druhy a aj jedinci strácať zo mňa strach. Zo začiatku som vždy pred fotením len rýchlo nasypal kŕmenie a zaliezol do krytu. Nechcel som vyrušiť niečo vzácne sediace skryto niekde v kroví. Niekedy ale bolo treba scénu upraviť po silnom vetre alebo odhádzať sneh spred okna pre lepší výhľad. Najprv som nasypal, potom čo to porobil a až potom zaliezol. Niektoré druhy sýkoriek alebo taký brhlík nečakali. Začali si pre slnečnicu lietať bez ohľadu na moju prítomnosť. Keď som zavadzal, lietali mi popod hrable alebo lopatu. Vyzobávali semiačka spopod nôh. Sem tam sa stalo, že mi sadli na plece alebo hlavu. Hlad je hlad.

Podarilo sa mi zachytiť všetky druhy z čelade holubovitých.
Holub divý
Holub hrivnák
Holub plúžik
Hrdlička poľná
Hrdlička záhradná
Chochláče severské prilietajú na Slovensko raz za tri štyri roky. Opúšťajú ďaleký sever len v rokoch, keď sa neurodí dostatok bobulí. Trpeli by tak počas zimy krutým hladom. Zhrknú sa do tisíc hlavých kŕdľov a odletia na juh, 
Kolibkáriky,  králičky a penice sú zástupcami najširšej čelade penicovitých. Hore je Kolibkárik čipčavý.
Kolibkárik spevavý
Kolibkárik sykavý
Sedmohlások hájový
Králiček ohnivohlavý
Králiček zlatohlavý
Penica čiernohlavá
Penica hnedokrídla
Penica popolavá
Penica slávikovitá
Kukučka jarabá je jedným z dvoch zástupcov čelade. Dostal som ju na tom istom konári ako Tesára čierneho v prvom blogu.
Dva druhy z čelade kôrovnikovité sú na nerozoznanie. Hore je Kôrovnik dlhoprstý a dole krátkoprstý.
Rozozná ich len odborník. Posudzuje pomer prstov a letky na krídlach. Ja som to rozoznal podľa hlasu. V deň, keď som lákal nahrávkou hlasu jeden druh, tak som zásadne nepúšťal hlas druhého. Zareagovali opakovane oba druhy.
Kôrovník krátkoprstý

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára