blog

blog

piatok 11. marca 2016

KILOMETER G0945 I.

Poniektorí čitatelia ma vyzvali aby som viac popísal o kilometri G 0945. Prvý krát sa tak stalo hneď v druhom blogu na tomto linku  http://kilometerg0945.blogspot.sk/2014/06/preco-kilometer-g-0945-vojenska_5261.html  V štyroch článkoch teda o tom niečo popíšem. Myšlienka vznikla v čase vianočných sviatkov. Pozeral som rozprávky a jedol koláče. V tom sa to stalo. Televízny kanál Spektrum divákom ponúkol trojdielny seriál o Bencze Máte. Maďarský fotograf v ňom ukázal svetu ako je možné priblížiť sa vtákom na dotyk. Vybudovaním krytu. Ja som v záhrade nad Kramármi najprv vybudoval podzemný kryt, ktorého priezor bol na úrovni hladiny záhradného jazierka. Mal som výhľad na samotné jazierko, jeho brehy, okolité trávniky a skalky. Okrem možnosti pitia a kúpania som vtáky lákal potravou a prehrávaním nahrávok s hlasmi vtákov, ktoré by sa mohli v okolí vyskytovať. Po roku intenzívneho striehnutia som odfotografoval počty pozorovaných zvierat o ktorých sa mi ani nesnívalo. Na druhej strane som si overil, že niektoré druhy si pred okno nikdy nesadnú. Zostali na stromoch alebo v kroví mimo môjho zorného poľa. Preto som postavil ešte jeden kryt 5 metrov na pravo s priezorom postaveným kolmo na pôvodný. Získal som možnosť vidieť aj "dozadu". Oproti informácií z prvého článku som si urobil ešte ďalšie štyri zárezy. Celkový počet je 72 druhov vtákov, ktoré som videl priamo z okien zemľanky a kadibudky. Niekedy to bolo úplne pri skle, inokedy na strome mimo záhradu. K tomu ešte 11 druhov cicavcov a plazov a aj veľa hmyzu.
 Pohľad na oba kryty a pohľad z podzemného krytu.
Odfotografované vtáky budem uvádzať podľa príslušnosti k čeľadi. Podarilo sa mi zachytiť len po jedinom zástupcovi bažantovitých a brhlíkovitých. Dva druhy z lastovičkovitých. Unikli mi len tri druhy ďatlovitých a naopak viac ako polovica drozdovitých. Čerešničkou na torte bol jediný zástupca dudkovitých.
Bažant obyčajný
Belorítka domová
Lastovička domová
Brhlík lesný
Ďateľ malý
Ďateľ prostredný
Ďateľ veľký
Krutihlav hnedý
Tesár čierny
Žlna sivá
Žlna  zelená
Drozd čierny
Drozd čvíkotavý
Drozd plavý
Drozd trskotavý
Slávik červienka
Slávik  krovinový
Žltochvost domový
Žltochvost hôrny
Dudok chochlatý



 

 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára