blog

blog

utorok 2. januára 2018

POĽADOVICA V MALEJ STUDENEJ DOLINE

Na Štedrý deň v doline pršalo a hneď na to začalo mrznúť. Celá dolina bola pokrytá ľadom. Pohyb po "čistom skle" robil problémy ľuďom aj divým zvieratám. Počas dvoch vianočných sviatkov sa v doline zranilo viacero ľudí a dvaja sa tam dokonca zabili. Vrtuľníky horskej služby lietali horedole. Na stránke www.hzs.sk sa dá dočítať viac. Ochranári zverejnili informácie, že našli minimálne 11 kamzíkov, pre ktorých bola poľadovica osudná. Priložené fotky sú z internetu.




Na tretí deň sa zase oteplilo a ľad sa roztopil. Pohyb po mäkkom snehu a so železami bol pohodlný. Chodník na Terryho chatu je otvorený a tak som plánoval vyjsť len asi kilometer nad Zamkovského chatu. Nechcel som ísť do skál a do lavínového terénu. Len na skok do pásma kosodreviny aby som to tam videl na vlastné oči. Cestou okolo Bilíkovej chaty som mal možnosť pozorovať množstvo vtákov. Bolo teplo a tak vyleteli vyššie. Navštevovali kŕmitko.


Sýkorka chochlatá
Sýkorka belasá
Sýkorka hôrna
 Sýkorka uhliarka
Brhlík lesný
Straka čiernozobá
Ďateľ veľký
Mlynárka dlhochvostá
Orešnica perlavá

Striedavé topenie a opätovné mrznutie vytvorilo množstvo ľadopádov priamo v kosodrevine.

Masaker v teréne ich síce preriedil ale nevyhubil. Ani som nedúfal, že uvidím kamzíky. Ukázalo sa ich ale dosť. Mal som možnosť ich pozorovať dve hodiny. Prechádzali pomedzi kosodrevinu a hľadali vyfúkané trsy trávy. Jesť predsa treba aj v zlom počasí. Niektoré vyšli aj do skalnatej steny. V previse asi chutí lepšie.










Dnes som čítal výstrahu Horskej služby, že poľadovica hrozí v najbližších dňoch zase.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára