blog

blog

piatok 2. marca 2018

LESMI MALÝCH KARPÁT VII

Okolo severného pólu sa neustále točí masa studeného vzduchu. Tento jav sa nazýva Polárny vortex. Čas od času sa tento obrovský vír rozpadne a extrémne studený vzduch sa rozbehne po planéte. Do uvoľneného priestoru sa natlačí teplejší vzduch z nižších polôh. To sa deje v týchto dňoch nad našim územím. Teplotné rekordy pod - 20 stupňov sú na dennom/nočnom poriadku a na severnom póle sotva mrzne. Našťastie sa na hrebeňoch a v údoliach Malých Karpát udržal sneh z januára. Ťažko sa fotí studený vzduch. So snehom a ľadom sú fotky uveriteľnejšie. Počas vychádzky bola naozaj kosa. Keď som vystupoval z auta ukazovalo mínus desať. Našťastie svietilo slnko. Prešiel som sa "mojim" kilometrom. Bez rukavíc by mi prsty omrzli. Fotoaparát mám síce v neopréne ale ruky rýchlo chladli. Aj napriek tomu som mal pocit, že jar sa už nezadržateľne blíži. Zveri už začala vypadávať zimná srsť. Sneh pred jazvečím hradom je už udupaný a puky na stromoch sa začínajú ukazovať. Tesár už pracuje na novej dutine. 



 Drozd čvíkotavý

 Drozd čierny
 Jazvec už pobehuje okolo brlohu.
  Brhlík lesný
 Sojka škriekavá je hodná svojho mena. Neustále na mňa upozorňovala.

 Je zázrak, že si chlapci s pílami a sekerami nevšimli túto skupinu dubov. Nezdajú sa Vám moc nahusto?


 Tesár nadstavuje. Po prízemí a prvom poschodí asi buduje podkrovie. Všimnite si skúšobné sondy vpravo od nového otvoru. Najprv si overil kvalitu stavebného materiálu.












Mama srna vyzerá, že je v očakávaní.
V nižších polohách otvorených lúk a na južných svahoch už sneh pomaly mizne. Využívajú ich na pastvu hlavne veľké čriedy danielov. O tom však až v ďalšom blogu.

   

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára