blog

blog

pondelok 6. augusta 2018

JAZIERKO V DUDÍNE

Človek mieni a príroda mení. Pôvodným plánom návštevy dudínskeho zverníka bolo fotografovanie poľovnej  zveri. Keď som ale skoro ráno našiel v kalných vodách vysychajúceho jazierka loviacu Vydru riečnu, bolo rozhodnuté. Bolo to ešte pred východom slnka. Málo svetla. Nikto ju tam ešte nikdy nevidel. Jazierko je napájané len dažďom prípadne snehom.  Nemá spojenie s nejakými inými tokmi alebo hladinami. Vydra diaľkovo migrovala v snahe nájsť lepší lovecký revír alebo partnera. Ikonický tvor našich vôd sa nevidí len tak bežne ako jeleň alebo srnka. Hodená rukavica sa musí zodvihnúť. Prvoradým cieľom bolo pripraviť sa na jej prípadný opätovný príchod. Daniele a muflony museli počkať. Postavil som na protiľahlý breh maskovací stan, stoličku a statív. Večer som bol na mieste. Nádejal som sa, že okrem očakávanej vydry sa prídu napiť aj iné zvery. V kroví sa ukázali tri jelene. K vode sa však nepriblížili. Ukázalo sa viacero druhov smädných vtákov. Vydra nie. Poslala za seba Nutrie riečne. Vodné hlodavce sa na mňa prišli detailne pozrieť. Pekne zblízka. Nebáli sa dokonca vyliezť z vody aby sa napásli. Aj neúspech je výsledok. Divoká príroda je už taká. Niekedy dá, inokedy nie. Ráno som bol na mieste s rovnakou nádejou ako večer. Vyplnila sa až prirýchlo. Aspoň tá časť, v ktorej som si okrem vydry želal aj nejakého iného tvora. Prišiel jeleň a vykopal ma zo stanu. Presne ako čítate. Postavil sa na zadné a prednými nohami švihal ako zmyslov zbavený. Stihol som zobrať fotoaparát. Stoličku a statív nie. Vyplazil som sa s hanbou na svetlo a prebehol na druhú stranu jazierka aby som videl čo sa tam deje. Jeleň práve žral maskovací stan. Neskutočný pohľad. Zvrátená chuť na plasty sa dá pozorovať u viacerých druhov zvierat. Ja len dúfam, že sa to nestane pravidlom.

 Kačica divá okamžite ohlásila môj príchod.



 Vydra riečna




 Strnádka žltá
Trasochvost horský

 Potápka hnedá s potomstvom.


Tento krásavec k vode neprišiel.
Holuby plúžiky prilietali na konáre nad hladinou aby zvlažili suché hrdlá.
 Ďateľ veľký priviedol čerstvo z hniezda vyletené mladé aby im ukázal zdroj vody.
 Sliepočka vodná

 Invázny vodný hlodavec si jazierko privlastnil.



 Bezprecendentný útok zhýralého jeleňa na plastový stan.







Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára