blog

blog

štvrtok 9. mája 2019

DUDOK CHOCHLATÝ

V miestach, kde sú Dudky chochlaté bežné, sa tieto charizmatické vtáky kŕmia popri cestách. Za hranicou asfaltu je v zemi množstvo kameňov, ktoré tvoria lôžko samotnej cesty. Medzi týmito kameňmi žije na moje prekvapenie obrovské množstvo lariev hmyzu. Šoféroval som auto. Išiel som práve cez malý most a zrazu som si ho všimol. Bol na tráve hneď vedľa. Strkal zobák medzi kamienky a vyberal jednu larvu za druhou. V ich vyberaní bol neuveriteľne efektívny. Každých pár sekúnd vytiahol jednu na svetlo. Poprevracal ju v zobáku a šup s ňou do žalúdka. Fotografie nie sú iba z jedného takéhoto pozorovania. Vždy keď som išiel okolo, spomalil som. Pri love sa dudok neustále pohybuje a tak nebolo ťažké ho nájsť. Vždy mi venoval len chvíľu. Keď som pomalou jazdou prekročil hranicu, vyletel na blízke stromy. Urobil som ešte pár fotiek a dal mu čas na lov.























Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára