blog

blog

štvrtok 23. januára 2020

DIVOČINA ZA HUMNOM X

Výhľady na veľké čriedy Danielov škvrnitých hneď za plotom diaľnice D2 sú notoricky známe. Už menej časté sú ich fotografie. Prakticky sa na internete nedajú nájsť. Zver je tak bežná, že ju nikoho nenapadlo odfotiť a zdielať. Roztrúsení samotári ale aj rôzne veľké skupiny sú všade kam sa človek pozrie. Nezriedka je možné pozorovať aj tridsať hlavé čriedy. Počkal som si na prvý sneh. Včera konečne napadol a tak som vyrazil. Najprv som robil fotky tak aby bolo vidieť zver v blízkosti cesty. Zátišia s megaboardom sú absurdné a s kamiónom ma veľmi rýchlo omrzeli. Stačilo sa otočiť. Zameral som sa na jednu veľkú čriedu. Zdržovali sa na poli na skok od okraja lesa. Neplašili sa. Pomaly sa presúvali rovnobežne s cestou. Plížil som sa paralelne s nimi. Bežne majú útekovú vzdialenosť tak tristo metrov. Bol som v polovičnej vzdialenosti. Čas od času sa zastavili a skúmavo ma pozorovali. Nakoniec vošli do tŕstím zarastenej terénnej depresie, prešli vodný kanál a pokračovali ďalej. Mne sa do vody nechcelo a tak foto termín skončil.



























Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára