blog

blog

piatok 19. marca 2021

SOKOL MYŠIAR - POŠTOLKA II

Biedna smrť myšky ryšavky v nastraženej pasci nebola zbytočná. Teda aspoň z môjho pohľadu. Ona mala na to určite svoj názor. V predchádzajúcom blogu som opisoval pozorovanie poštolky ako na Sandbergu loví svrčky. Očividne jej nevadili hordy turistov. Poletovala medzi  nimi, striehla a lovila. Vtedy ma napadlo, že by sa s ňou dalo pracovať. O niekoľko dní som našiel v pasci mŕtvu myšku. Zobral som ju so sebou. Kým som čakal až dravec priletí, fotil som vtáčky po okolí. Keď poštolka priletela, mával som ako na prvého mája a následne ju pohodil do trávy. Chvíľu to trvalo ale nakoniec si poštolka pre ryšavku zaletela. Na moju radosť s ňou neodletela hneď v prvej sekunde. Ukázalo sa, že život medzi ľuďmi sa ukázal ako rozhodujúci. Nebála sa. Chvíľu posedela. Fotil som a podobne ako pri love svrčkov som sa snažil nájsť lepší pohľad. Pre vysokú trávu som nevidel na samotnú myš. Nechal som sa uniesť a samozrejme prekročil hranicu tolerancie. To už bolo na ňu veľa. Odletela na blízky strom. Pre mňa ešte lepšie. Znovu som sa priblížil. Sadol si a pokračoval vo fotení. Poučený som už nechcel ísť veľmi blízko. Kŕmila sa. Keď poštolke nevadilo, že myška je už trojdňová, tak ja som sa nesťažoval.

Žltochvost domový
Králiček zlatohlavý
Sojka škriekavá
























Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára