blog

blog

štvrtok 20. januára 2022

MLYNICKÁ DOLINA IV - MEDVEDÍ BRLOH

V doline bolo štyridsať centimetrov nového snehu. Veľmi málo zvieracích stôp v štvordňovom prašane nesľubovalo dobré fotenie. Nad pásmom lesa sme na protiľahlom svahu lokalizovali veľkú blatovú škvrnu. Slabé stopy okolo nej smerovali do otvoru pod kríkom kosodreviny. Našli sme medvedí brloh. Medveďa som na svahu nevidel. Urobil som zopár fotiek aby som podľa nich našiel miesto aj v budúcnosti. Na moje prekvapenie som doma na PC monitore našiel veľkú medvediu hlavu. Maco ležal v brlohu s hlavou trčiacou von. Pozoroval turistický frmol pod sebou. Vo vyšších polohách sa mi až tesne nad vodopádom Skok podarilo nájsť vysoko vo svahu starú kamzicu. Opotrebované rožky svedčia o jej vysokom veku. Prakticky mala len jeden a aj to len pahýľ. Asi už nevládala behať s čriedou. Sama sa pásla na snehových poliach. Snažila sa vyhrabať zvyšky trávy a byliniek spod snehu. Nebolo to presne podľa mojich predstáv ale nemôže byť každý deň sviatok. Vysoko na obzore sa ukázal ešte jeden kamzík ale bol za uzáverou. Na druhý deň som bol pripravený vyraziť znovu. Počasie však malo posledné slovo. Niekoľko dňová hustá hmla mi znemožnila prípadné ďalšie pozorovanie. 



Orešnica perlavá




































Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára