blog

blog

streda 16. marca 2022

DUNAJSKÉ LUHY IV

Dobre informovaný domorodec ma zobral na miesta, ktoré som už v minulosti navštívil. V kanoe počas splavu. Len vďaka jeho vedomostiam sa mi otvorili nové možnosti. Miesta som v člne nevidel z jeho perspektívy. Znalosť brodov v ramenách Dunaja, ktoré sa dajú prejsť len v čižmách je na nezaplatenie. Bez znalosti týchto plytkých štrkových lavíc ináč v hlbokých vodách by som na dané miesta nikdy nedostal. Prúd bol silný ako sa na Dunaj patrí. Dalo sa to ale zvládnuť. Prioritu mal foťák. Ten sa namočiť nemohol. Posadiť zadok do studenej vody ešte nikoho nezabilo. Cestou sme pozorovali pobytové znaky bobrov a fotili vodné vtáky. Hľadali sme štrkové lavice s plytkou vodou, ktoré na prechod z ostrova na ostrov využíva zver.  Diviaky, srnčia či vysoká. 



Trus bobra použitý na vyznačenie rajónu.
Volavka popolavá
Potápač malý

Kačica divá
Labuť hrubozobá




Jeden z kľudnejších brodov.

Srnec lesný





Jeleň hôrny









Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára