blog

blog

nedeľa 8. mája 2022

SKOKAN OSTROPYSKÝ

Modré žaby boli dlhé roky mojim nedostižným snom. Hľadal som lokality alebo ľudí, ktorí poznajú lokality, kde by sa mohli nachádzať. Nakoniec mi poradili dobrí ľudia na južnej Morave. Obtiažnosť zvyšoval fakt, že samčeky Skokana ostronosého sú modro sfarbené len počas párenia. Môže to byť len jeden deň či týždeň v roku. Lokalita pozostávala z dvoch väčších jazier a množstva mokradí v okolí. Prechádzal som sa podmáčanou pôdou a hľadel do vody. Prvú polhodinu som nachádzal len ropuchy. Potom to však prišlo. Na jednom mieste šesť modrých hláv pozeralo z vody rovno na mňa. Samičky som nevidel. Bežne počas párenia sa skokanov voda doslova "vrie". Teraz tomu nič nenasvedčovalo. Buď bolo už po všetkom alebo ešte nič nebolo.  



Ropucha bradavičnatá









Skokan ostronosý



Najprv som si myslel, že by to mohla byť hnedá samička ale podľa ignorácie inými samčekmi to bol len nevyfarbený samček. 


















Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára