blog

blog

piatok 15. júla 2022

TESÁR ČIERNY IV - KŔMENIE MLADÝCH

Obsadenú dutinu čiernych ďatľov som našiel v poslednej chvíli. Na druhý deň som ich fotil už pri poslednom kŕmení v dutine a na tretí už mimo dutiny. Samotný akt vyletenia som nezachytil. Pár hodín či minút po tom som ale už bol na mieste. Podľa fotografií sa mi zdá, že v dutine boli len dve mláďatá. Samček a samička. Boli hluční, vykrikovali na celý les a neustále bojovali o výhodnejšie miesto v otvore dutiny aby dostali od mamy prvé sústo. Tá ale neomylne kŕmila obidvoch rovnako. Aj keď sa jej pred zobák nastrčilo silnejšie či drzejše z detí, neomylne dala obom rovnako. Po vyletení sa mi podarilo dohľadať len samčeka. Samička si lietala kade tade. Samček bol ticho. Pomaly sa štveral o kmeni statného dubu. Asi po pol hodine začal znovu volať na mamu. Bol hladný. Tá si ho našla a dokŕmila ho. 




















Hore samček. Dolu samička.






Čerstvo vyletený samček.


Mama je neomylná. Hladné dieťa si vždy nájde.







Ani ďalšie dni sa toho veľa nezmenilo. Mladý bol stále hladný a stále hlučný. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára