blog

blog

streda 3. mája 2023

SOVA DLHOCHVOSTÁ IV

Bukový les na úbočí nevysokej hory mala obývať Sova dlhochvostá tzv. uralka. Stiahol som si do mobilu hlas tejto peknej sovy, nabil reproduktor a vyrazil do lesa. Postavil som sa niekam do stredu hory a s prestávkami púšťal typické teritoriálne húkanie sovieho samca. Trvalo mu pätnásť minút aby sa konkurent ozval z hĺbky lesa. Našiel som ho sedieť pod sebou asi sto metrov hlboko v lese na pokryvenom kmeni buka. Obzeral popadané lístie pod sebou. Očividne lovil. Raz dokonca zletel dolu v snehe uloviť hlodavca. Nebol však úspešný. Pustil som mu hlas znovu. Nevydržal a po pár minútach priletel aby sa pozrel na votrelca v jeho lese. Lietal okolo mňa. Vydržalo mu to asi dvadsať minút. Presadol si asi päťkrát až sa napokon usadil medzi konáre tak, že bol nimi orámovaný ako obrázok.

























Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára