Autá patria k safari ako nič iné. Bez nich by prakticky nebolo možné ich bezpečne vykonávať. Zvieratá akceptujú autá a ľudi v nich ako niečo hlučné, prašné a smradľavé. Neškodné pre prípadnú korisť a nejedlé pre prípadného predátora. Situácia by sa mohla rýchlo zmeniť po vystúpení z auta. Ľudská postava je pre všetky zvieratá známa a vyvoláva v drvivej väčšine strach a obavy. Reakciou môže byť útek alebo útok. V národných parkoch s rozvinutou safari turistikou, kde sú zvieratá na ľudí zvyknuté to však býva najčastejšie ľahostajnosť. Otočenie sa zadkom k objektívu kamery vyjadrujú zvieratá čo si o nás myslia. V iných prípadoch sa prišli levy schovať do tieňa vrhajúceho samotným autom alebo leopard zaliezol medzi kolesá počas silných dažďov. V inom prípade tigrica využila auto ako kryt aby sa priblížila k jeleňovi.
V drvivej váčšine sme v Afrike použili japonské offroady, na americkom kontinente Jeep a v Indíí miestne auto značky Mahindra. Doma používam svoje Subaru.
V drvivej váčšine sme v Afrike použili japonské offroady, na americkom kontinente Jeep a v Indíí miestne auto značky Mahindra. Doma používam svoje Subaru.
Výhodou áut používaných v Keni je možnosť ich uzavrieť. Strecha sa dá sklopiť a okná uzavrieť. Veľký luxus pri presunoch medzi lokalitami a k zaujímavým pozorovaniam.
Aj pri výmene kolesa môže byť biela Bwana v bezpečí
Na Yucatanskom poloostrove bol Jeep aj zo strechou a oknami ale zato podlaha bola úmyselne perforovaná. Dôvod bol zrejmý. Pri brodení hlbokých mlák nabratá voda predsa musí aj vytekať. Vždy, keď sme sa brodili, tak voda natiekla aj na horúce časti motora a vznikajúca para mi varila ľavú nohu.
Pri prechode Vysokého Atlasu v Maroku sme boli ako vo vate.
Toyote Prado naozaj nič nechýbalo. Len sprievodca nevedel pochopiť prečo nechceme použiť klimatizáciu, keď vonku je 42 stupňov Celzia.
V južnom Egypte nás pri prehliadke Vadi el Gemal naložili na korbu. Vankúše však boli kvalitné a mäkké. Pri rýchlosti nad 80km/hod sa koberec na podlahe začal vlniť a chystal sa odletieť.
Hotová orientálna rozprávka.
Indická Mahindra mala všetko, čo človek od dobrého auta na safari v džungli Periyar tiger reserve očakáva. Zaujímavosťou je, že vodiči v Kerale dávajú svojim miláčikom mená. Tento konkrétny sa volá Ann Mariya.
V indickom NP Banghavgarh prší len počas monzúnovej sezóny. Počas nej sú cesty nezjazdné a park je zatvorený. Z uvedeného dôvodu strechy na autách nepotrebujú.
V juhoafrickej republike sa používajú autá s možnosťou prekrytia konštrukcie plachtou.
Pri hodinovom rannom presune k bráne parku sme možnosť ukryť sa do zavetria privítali. Jeden z najčastejších mýtov je ten, že v Afrike je teplo. Vo výške 1500 metrov nad morom bývajú rána nepríjemné. Pocitová teplota pri bežnej rýchlosti je blízka nule.
Nepríjemné to bolo pri nočnej jazde a prerazenej pneumatike.
Na jednej strane atrakcia pre turistov a plno zábavy a na strane druhej desať neskúsených ľudí v otvorenom buši. Zavolali sme pomoc a prišli pre nás.
Frajerské sedadlo pre stopára si mohol vyskúšať každý
Jedno je nad slnko jasnejšie. Na safari bez auta ani na krok
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára