blog

blog

sobota 2. augusta 2014

ROZLIATA RIEKA MORAVA

Minulo týždňové mohutné dažde zdvihli stav rieky Moravy. Voda sa vyliala na lúky pri Devínskom jazere. Vysoká voda zmení zabehané zvyky a naopak ponúkne nové možnosti.
 
 
 
Zavisí to od výšky hladiny. Dnes bola tak akurát. Časť ciest sa dala prejsť suchou nohou a časť som musel prejsť na boso. Na šťastie voda pretekajúca lúkami bola čistá, prefiltrovaná a vyhriata ako vo wellnesse a nie mútna a studená ako pri vysokej povodni.
 

 
Lúky už neboli plné kvetov ale rýb. Keď som videl bociany a volavky ako prechádzali plytké mláky, myslel som si, že lovia žaby, vytopené myšy, jašterice a hmyz. Možno aj. Všimol som si brodiac bosý zatopené úseky ciest, že okrem  vody na ceste boli aj rybky. Od úplne malých až po 15 cm mladé úhory. Na asfaltovej ceste si zriadil stanovište aj rybárik, ktorý čakal na mieste, kde bola voda sotva dva tri centmetre hlboká. Rybky mali problém plávať, sotva sa preplazili na druhú starnu  cesty a to bola jeho šanca. Len zletel dolu a obslúžil sa.
 

 
Tam kde bola voda hlbšia plávali celé húfy malých rybiek. Prišli si splniť svoju úlohu v potravnom reťazci. Ako bude voda opadať, budú sa snažiť zachrániť vo vysychajúcich jazierkach a tam si ich vtáky rýchlo najdú.
 
Luxus života vo vlastnej šalátovej mise si nemôže dovoliť len tak hocikto.
 


 
 
V tomto období sú mladé bociany už odrastené. Keď do hniezda prileteli dva bociany, uvažoval som či tohto ročnú znášku vyviedli alebo u ňu prišli. Postupne však pristával tretí, štvrtý aj piaty. Celá rodina bola pohromade. Dobrá vec sa podarila.
 
 
 
 
 
 
 
 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára