blog

blog

streda 9. decembra 2015

HOTOVÁ DIVOČINA

Keď som v lete 2013 osádzal do záhrady voliéru pre spevavce, netušil som že sa okolo nej môže odohrať nevídaný príbeh ako v divočine. Vo voliere som najprv choval Stehlíky pestré ale zožrala mi ich Užovka stromová. Viem to bezpečne, lebo som ju s tučným bruchom našiel na dne voliéry. Nedokázala sa prepchať cez pletivo von. Vytiahol som ju, pofotil a odviezol ďaleko do lesa.  Na fotke je pekne vidieť môj stehlík v bruchu
Potom som choval párik mexických hýľov. Boli väčšie a dúfal som, že prípadný útok plaza prežijú.
Dravce ako Myšiak hôrny, Sokol myšiar a Jastrab krahulec sa v kilometri G 0945 objavovali často ale len sporadicky zaútočili priamo pred krytom.

 
V jedno decembrové ráno som už opúšťal kryt, keď som zbadal Krahulca ako sedí na kameni vedľa voliéry. Postupne skúšal rôzne cesty ako sa dostať k mäsu za pletivom. zhora, zbokov, zozadu a aj priamo zpredu. Útočil pazúrmi aj zobákom proti pletivu. Hýle boli na pokraji infarktu.

 


 






 





Oceľ samozrejme vydržala. Krahulec odletel hladný a zúfalý. Hýle prežili. Ukázalo sa, že aj v záhrade na okraji mesta sa hociktorý deň môže odohrať dráma ako v skutočnej divočine.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára