blog

blog

utorok 15. decembra 2015

JUŽNÁ MORAVA II

Druhá návšteva pokračovala tam, kde skončila prvá. Len som pokračoval hlbšie a ďalej do obory. Tentokrát som sa skľudnil a viac čakal a pozoroval čo mi les ponúkne. Už sa to viac podobalo na safari ako na prechádzku lesom. Za bieleho dňa zver inštiktívne preferuje les a kroviny. Napásť sa vychádzajú len podvečer, v noci a skoro ráno. Keď už sú prinútené za dňa prejsť cez otvorené priestory, zvyčajne bežia. Tak tomu bolo aj v sobotu.
Najprv sa na okraji lesa v hornej časti lúky ukázali len jednotlivé kusy.
Postupne sa k nim pridávali ďalšie a ďalšie zo všetkých strán horného konca.
 
 Prebehli lúkou.
 V spodnej časti sa začalo tvoriť slušné stádo.

 Počkali sa a pozbierali takmer celú rodinu. Chýbali len veľké samce.

 Pomaly sa pohli do protiľahlého lesa.

 Premiestnil som sa a mal možnosť pozorovať stádo muflónov. Postupne sa k nim pridali aj daniele. Urobili veľký oblúk po hrebeni a priamo oproti mne vyšli na lúku.


 
 

 Nebol som vôbec krytý, keď ma zbadali. Splašili sa a kúsok odbehli. O chvíľu však pokračovali v pôvodnom smere.
 Najprv nesmelo. Po jednom tie najodvážnejšie.

 Potom sa pridávali tie menej odvážne.

 Až prebehli cez lúku do protiľahlého svahu úplne všetky.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára