blog

blog

štvrtok 19. októbra 2017

BIESZCZADY III

S veľkým očakávaním a ešte väčšími očami som vyrazil do obľúbených Bieszczad. Zase s Carpaticou a tento krát v októbri. Oproti septembrovej návšteve v minulom roku mal byť les už bez poľovníkov. Ruja skončila a tak sme mali mať pokoj. Cieľom prieskumu malo byť okolie vysídlenej dediny Kriwe a priľahlé brehy rieky San. Nejaké zvery sme videli ale všetko bolo zdiaľky alebo v zlom svetle. Neukázali sa ikonické dravce ani zubry. Presne podľa očakávania sme mali pokoj. Od zvierat. Trochu nás to rozladilo a tak sme navštívili aj Tworylne, kde sme mali šťastie minulý rok. Tam sa ale situácia opakovala. Až posledný deň ráno nafotila časť účastníkov 12 zubrov na paši a druhá skupina videla sedem vlkov v rieke San. Bolo to však skoro ráno. Tma im nedovolila urobiť nejaké fotky. Škoda.

 Všade bolo množstvo blata, čo nám umožňovalo hľadať stopy divej zveri.
 Stopa Vlka dravého.
 Stopa veľmi veľkého Medveďa hnedého.

 Ruiny vysídlenej obce Kriwe.

 Keď veľké zvieratá neprichádzajú a čakanie sa predlžuje, postačia aj drobnosti naokolo. Skokan alebo vážka.

 Krkavce nás obletovali neustále.

 Diviaky vyšli na chvíľu a len na okraj lúky.
 Statný jeleň sa tiež ukázal len na okraji lesa.



Bobor vyliezol na "svetlo" až po 18:00 hodine a to už bola prakticky tma.
Presunul som sa na breh rieky San. Našiel som miesto brodu, kde zvery prechádzajú z brehu na breh. Nádejal som sa, že mi konečne príroda niečo dožičí. Asi som sa slabo modlil lebo mi nadelila len Vodnára potočného a srnku. Zato jesenné scenérie boli úchvatné.

Vodnár potočný

  Srna lesná

Jerguš na inom mieste hľadal stopy po vlkoch. Našiel vhodné miesto a výsledkom bolo, že na druhý deň tam mali životný zážitok. Štyri dospelé vlky a tri štence priamo v rieke. Neuveriteľné šťastie pre nich a neuveriteľná smola pre mňa, ktorý som sedel 200 metrov odtiaľ za ohybom rieky. 




Na Tworylnom to bolo o  nádherných jesenných farbách a čakaní na nebezpečné druhy. Napokon som sa dočkal. Na koňoch prišlo deväť Komančov a bolo po fotení.
Záver bol trochu lepší. Lišiak a srnčia rodinka pre nás a chlapci boli po noci pod širákom určite tiež happy, keď mohli zo spacáku pozorovať pasúce sa zubry.




Orešnica perlavá 

Lišiak na love.


 
Mama srnka so zverencami.

Watcherská sekcia zájazdu.
Poučenie na záver: Užovka stromová nerobí dobre, že sa vyhrieva na asfaltovej ceste.






Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára