blog

blog

štvrtok 26. októbra 2017

LOS LUKE

V programe reintrodukcie Losa mokraďového do slovenskej prírode nie je len doteraz popisovaný  losí pár Merg a Embla. Nádej na potomka do nich vkladaná po smrti Embly zoslabla. Mladý losí býk LUKE potichu žil v ich tieni. Do projektu sa dostal darom od švédskeho partnera. Teraz prišiel čas aby sa na svetlo sveta dostal aj on. Zaslúži si to. Je mohutnejší a má prekrásne parohy s náznakom lopát. Zvonec pod bradou má trikrát dlhší ako Merg. Zatiaľ je sám ale zaslúži si aby dostal možnosť šíriť svoje gény. Oba býky teraz čakajú na partnerky. Luke je umiestnený v aklimatizačnej obore orientovanej  na juh. Je porastená zmiešaným listnatým lesom, ktorý tvoria dreviny od výmyslu sveta. Nemohol som si nechať ujsť príležitosť nafotiť Luka v teplých jesenných farbách. Po prvotných pokusoch ma dokopať sa ukľudnil. Prijal dokonca aj podávanú mrkvu. Po siláži, ovsenej kaši a ovocí mi dokonca dovolil chodiť s foťákom okolo neho a urobiť zopár "farebných" fotiek. 
Len na porovnanie pripájam aj zopár fotiek z augusta. Vtedy bol les zelený ako špenát.
Parohy mal ešte v lyku ale už sa začínali črtať malé rozšírené plochy. Všetci dúfame, že bude mať v ďalších rokoch lopaty. Na rozdiel od amerických u európskych losov to nie je úplne bežné.





 Jesenný les je už úplne iná káva. 



 Kvalitná strava je nevyhnutná pre zdravý vývoj a aklimatizáciu v našich zemepisných šírkach.


Pysk od ovsenej kaše na fotkách veru dobre vypadať nebude. Pooblizuj si to.
 Po výdatnom prídele bol  Luke zvoľný na nejaké tie fotky.

Celé sa to odohrávalo na prudkom svahu. Musel som dávať pozor aby som sa neskydol dolu. Okrem samotného losa, kompozície a svetla som musel extra sledovať hlavne Lukove uši. Prípadný útok signalizuje dopredu tým, že pritlačí uši dozadu až na šiju. Na šťastie na všetkých fotkách dolu máva radarmi do všetkých smerov. Len nie dozadu a dolu.





















Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára