blog

blog

pondelok 26. augusta 2019

VLK A SRNA

Úplne iná káva to bola na pokosených pasienkoch. Na Krywom alebo v okolí Skorodna. Nízka tráva umožňovala dobrý prehľad o situácií. Prišiel som za svitania.  Svetla bolo ešte málo. Krkavce sústredené na suchom strome vyzerali sľubne. Strhnutá korisť mohla byť v okolí. Na pasienkoch pri zrúcanine kostola sa pásol zubor. Býk samotár. Je obdobie ruje a tak nepokojne križuje lesy. Nepostál ani sekundu. Prišla hmla a vyšlo slnko. Blížil som sa k zaparkovanému autu, keď som asi 20 metrov naľavo od lesného chodníka zbadal liezť malého medveďa na strom a veľký stál pod ním. Zaradil som spiatočku. Ani som nefotil. Chvíľu som počkal a potom pokračoval ďalej. Vydýchol som si až v aute. Cestou som sa najprv kochal letiacim Včelárom lesným a potom Orlom krikľavým. Potom som zbadal na svahu srnu. Bohužiaľ aj ona mňa. Pobrala sa hlbšie do hory. Keď sa mi už strácala z dohľadu, zbadal som vľavo od nej druhú. Mala veľmi divnú papuľu a očividne chcela zožrať tú prvú. Bol to vlk. V letnej béžovej srsti ma na prvý pohľad pomýlil. Blížil sa k srne. V momente, keď si srnka všimla vlka a ten zistil, že raňajky mu ujdú, začal si všímať mňa. Obzrel sa. Skúmavo odhadoval či predstavujem hrozbu. Rozhodol sa správne. Bezpečie nadovšetko. Zdrhol. 
Krywe
Na jedno miesto sústredené krkavce môžu signalizovať prítomnosť dravca so strhnutou korisťou.

Zubor hrivnatý

Prvé lúče vychádzajúceho slnka osvietili najprv svah oproti a hneď potom vietor dofúkal hmlu od Sanu. Tá ale dlho nevydržala a slnko okamžite vystrelilo hore. Bol čas ísť domov.



Včelár lesný
Orol krikľavý   



V tomto momente si srna všimla striehnuceho vlka.



A v tomto momente si vlk všimol mňa.
  Posledný pohľad na raňajky a nasledoval útek.







Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára