blog

blog

piatok 30. augusta 2019

VÝRIK LESNÝ

Výrik lesný je naša druhá najmenšia sova. Na Slovensku je sťahovavý. Prilieta na konci apríla a hniezdi na okraji lesov, v hájoch a parkoch so starými bútľavými stromami. Po hniezdnej sezóne t.j. druhú polovicu leta som sa ho snažil vystriehnuť a nič. Skúšal som rôzne časy návštev. Skoro ráno. Večer. Vábil som hlasom soka a hlasom mladých jedincov. Odpovedali výnimočne dobre. Lietal nám ponad hlavy ešte lepšie. Vždy však sadali do hustého porastu. Raz nám dokonca priletela aj Myšiarka ušatá. Strávil som tam hodiny. Až na šiestu návštevu sa mi podarilo urobiť zopár snímkov. Pochybujem, že to bol ale výsledok mojej práce. Skôr medzi sebou losovali, kto sa nado mnou zľutuje. Proste tam len zrazu sedel. Nevidel som ho prilietať. Najprv pri kmeni a potom trochu vyššie v lístí. Celé to trvalo sotva minútu. V súčasnosti už je na ceste do teplých krajín.














Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára