blog

blog

utorok 31. decembra 2019

KONEČNE ZIMA

Opakované vlny teplého a suchého počasia spôsobili na našom aj na okolitom území biedny stav. Žiadne mrazy. Žiadny sneh. Ešte pár dní pred príchodom do Vysokých Tatier bol sneh len v najvyšších polohách. Liptov bol celý hnedý. Našťastie počas dvoch posledných dní klesala teplota k mínus desiatim stupňom a napadalo zhruba 40 cm snehu . Krajina sa skryla pod bielu perinu. Bolo hmlisto a celý deň snežilo. Dohľadnosť bola minimálna. Sneh asi prekvapil aj obyvateľov Studených dolín. Vtáky aj zver sa hrali na schovku. Okrem jednej srnky som nemal veľa šťastia. Na ďalšie dva dni to bola ale iná káva. Ochladilo sa ešte viac, oblačnosť sa stratila a slnko presvetlilo krajinu. Motal som sa pod Lomnickým štítom a aj na vstupe do Tichej doliny. Sedem laní mi nedalo šancu na dobrú fotku. Zmizli ešte pred tým ako som stihol zdvihnúť ruky s foťákom. Bežné druhy vtákov sa podarili ako vždy ale Strakoš veľký v Tichej doline ma naozaj prekvapil. Veveričky boli všade.







Srna lesná




Lomnický štít

Hýľ lesný





Vodnár potočný
Strakoš veľký
Sýkorka bielolíca
Sýkorka belasá
Sýkorka uhliarka

Veverica stromová

Krivonos smrekový


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára