blog

blog

sobota 14. decembra 2019

V DOLINE SANU V - VLČIA SVORKA

Na slnkom vyhriatych svahoch sa minulo týždňový sneh už strácal ale na zatienenej hladine rieky sa naopak tvoril pevný ľadový most. Na obe strany od mojej pozície boli dve tretiny toku už pod ľadom. Opíjal som sa nádejou, že by ľad mohli vlky využiť na prechod. Usadil som sa na moje obľúbené miesto a čakal. Mrzlo ale mizerných šesť stupňov pod nulou mi nemohlo pokaziť náladu. Nemusel som trpieť dlho. Ešte pred východom slnka som spozoroval, že nižšie od mojej pozície sa opatrne priplížil mladý vlk. Bolo vidieť, že sa necíti isto. postupne za ním vyšla malá svorka. Bolo ich šesť. Ako prejsť rieku ukázal najprv dospelý vlk. Potom ho nasledovali aj mladé. Postupovali po jednom. Niektoré sa dokonca vracali a opakovane skúšali prejsť slabé miesta inou cestou. Mnohokrát museli ísť do vody. Na niektorých miestach bol ľad ešte slabý. Vody bolo málo a tak aj po prelomení zostali stáť na dne.
 Na pomaly tečúcej vode bol ľad už pevný.
 Aktivity bobra na brehoch Sanu sú očividné.
 V miestach s rýchlym tokom sa ľad netvoril.

 Prvý vlk a tep stúpa na dvesto.



















  Okamžite po prebrodení rieky sa všetky stratili v protisvahu.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára