blog

blog

sobota 1. februára 2020

MLADÝ JELEŇ II

V podhorí Malých Karpát je v zime veľké množstvo zveri. Často sem chodím sliediť a striehnuť. Strety so zverou sú bežné. Aj napriek tomu ale poteší zážitok s mladým Jeleňom hôrnym. Cestou necestou som priamo z auta odfotil pekného srnčeka s novými parožkami. Neskôr už som sedel na okraji lesa schovaný za stromom a fotil rozstrúsenú čriedu mladých Danielov škvrnitých. V tom som zbadal, že sa z lesa za nimi vynoril mladý jeleň. Len špicák ale dobre atleticky stavaný. Najprv mieril rovno cez lúku k protiľahlému lesu. Potom ho zaujali práve tie pasúce sa daniele. Zamieril k nim a nevedomky aj ku mne. Len poď. Poď. Šepkal som si. Prešiel okolo skupinky troch danielov a ešte stále smeroval ku mne. Fotil som. Zrazu sa však strhol a zmizol v húští po mojej ľavej ruke. Niečo sa muselo stať, lebo aj daniele odbehli za ním. Vedeli niečo, čo mne unikalo. Škoda. Ale potešila.
Na ceste do lesa je vidieť, že príroda si berie od človeka späť, čo jej patrilo od nepamäti.
























Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára