blog

blog

nedeľa 16. februára 2020

OROL KRÁĽOVSKÝ A HAJA ČERVENÁ

V krajine dravcov je možno vidieť výnimočné veci. Pravdepodobne po zrážke s autom skončil Zajac poľný ležiac bez duše blízko cesty. Mŕtve telo okamžite zaujalo všetky dravce lietajúce v povetrí. Vojna o zdroje mohla začať. Aj moja snaha ju zachytiť. Pretože som nebol na mieste prvý, moje šance záviseli od miery tolerancie dravcov. Sedel som v aute a pomaly sa približoval. Keď som došiel asi na dvesto metrov mohol som rozoznať, že na zajacovi hoduje mladý Orol kráľovský a vedľa neho hladne sedí Haja červená a čaká čo sa jej ujde. Obaja dravci ma ale pri sebe nestrpeli. Odleteli. Vzdialil som sa a po polhodine prileteli znovu. Ja som zase skúsil šťastie. Situácia sa opakovala. Teraz ma k sebe pustili na sto metrov. Keď znovu odleteli, vystúpali veľmi vysoko ale stále na dohľad. Dokonca spolu skúšali nejaké formácie. Vzdialil som sa a mrchožrúti si znova sadli. Do tretice všetko dobré. Tentokrát som sa dostal až na päťdesiat metrov. Haja mi dala sotva minútu ale Orol kráľovský sa zachoval podľa svojho mena. Dal mi pätnásť minút. Pokojne sa nakŕmil. Len si ma po každom súste preveril. 
Haja červená


Ako prvá prilietavala Haja červená ale vždy musela kadáver uvolniť pre oveľa väčšieho orla.
 





Letecký deň

Právom silnejšieho si orol mršinu vždy zabral pre seba.

Haje nezostalo nič iné ako robiť hladné oči.


Orol kráľovský




Mňamka

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára