blog

blog

streda 1. apríla 2020

MAČKA DIVÁ

V slovenských Karpatoch som fotil už tisíc krát. Veľa krát ma myklo, keď sa mi pred objektív dostala divo sfarbená mačka. Samozrejme som ju fotografoval čo to dalo. Moc som sa však netešil. Mačka divá sa veľmi podobá na prirodzene sfarbenú domácu mačku. Skôr ako som sa začal tešiť, musel som urobiť identifikáciu druhu pred monitorom. Nie je to ľahká vec. Fotku som vždy rozposlal odborníkom, ktorých mám tu časť poznať a potom som hľadal identifikačné znaky, ktoré sú typické pre oba druhy. Ako pomôcku používam tento obrázok. Pruhy sú v tomto prípade viac žiadúce ako škvrny.
Mačka divá sa vyskytuje na 60% územia Slovenska. Domáca mačka žije prakticky na celom území a do lesa si často zájde na lov alebo za dobrodružstvom. Ich zámena je vysoko pravdepodobná. Mňa samozrejme zaujíma tá divá. Uprednostňuje život hlboko v lese. Obľubuje pahorkatiny a v nich zmiešané lesy s dostatkom starých stromov a skál. Prevažne žije  nočným životom. Je aktívna aj podvečer a skoro ráno. Fotky sú z hmlistého a upršaného rána. Najprv sa motala na okraji lesa, potom sa stratila v hustom kroví a napokon prešla cez lúku aby sa stratila zase v lese. Našťastie má všetky druhové znaky.






















Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára