blog

blog

nedeľa 19. apríla 2020

ŽLNA ZELENÁ II - HĹBENIE DUTINY

Súčasná kríza priniesla veľa zlého a všetci si želáme aby už zmizla. Na druhej strane sme sa všetci museli zastaviť a venovať sa veciam, na ktoré sme pri honbe veľkým životom zabúdali. Pre samé vlky a medvede z ďalekých a vysokých hôr som nemal kedy si všímať drobné potvory a vtáčky v blízkych hájoch a parkoch hneď "za rohom". Pritom aj tam sa dejú zaujímavé príbehy. Pol dňa som už pozoroval snahu páru Ďatlov prostredných pri budovaní dutinky. Dokonca mi predviedli aj párenie. Idylka sa však skončila keď prišli Žlny zelené. Právom silnejšieho čerstvý otvor zrekvírovali. Ďatle ani nekládli odpor. Žlny samé pokračovali v budovaní dutinky. Na druhý deň som išiel na miesto v nádeji, že príbeh bude mať pokračovanie. Dutinka ale bola opustená. Neukázal sa ani jeden z párov. Pokračoval som v prieskume a o pár dní som našiel nový pár žĺn. Samec poskakoval po konároch v okolí a samica sedela nad otvorom a užívala si chvíle voľna. Bola trochu iná. Nemala chvostové perá. Asi práve preperovala alebo si ich polámala pri práci v úzkej dutine. Po chvíli znovu vletela do otvoru a pokračovala v práci. Keď sa jej nakopilo množstvo triesok, vyhadzovala ich von. Zrazu sa objavila veverička. Bola zvedavá a prišla sa pozrieť až k otvoru do dutiny. Samica bola prekvapená, že jej niečo hľadí do spálne. pre istotu vyletela a sadla si na okolité konáre. Aj veverička sa zľakla a ihneď odbehla. Z bezpečnej vzdialenosti sa pozorovali.















Samec má červené temeno hlavy rovnako ako samica ale navyše má ešte červené škvrny na lícach.










Nakuknúť susedovi do obývačky je asi normálne.

Samica nemá červené lícne škvrny. 





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára