blog

blog

streda 15. apríla 2020

ŽLNA SIVÁ - HĹBENIE DUTINY

Zo začiatku som pobehoval po lese a striehol na akýkoľvek pohyb v korunách stromov alebo v kríkoch. Mnohokrát som reagoval na vášnivý spev po láske túžiacich spevavcov. Prvé fotografie Žlny sivej som preto urobil na viacerých miestach v závislosti od toho ako poletovali horedolu a ako som ja za nimi stíhal. Keď som ale našiel prvú dutinu, situácia sa upokojila. Mal som možnosť zaujať pozíciu a čakať čo sa bude diať. Prvý deň žlny budovali dutinu pre založenie rodiny. Na druhý deň som hneď z rána urobil zopár fotiek pri vletovom otvore. Potom párik žĺn odletel niekam na raňajky. Opustenú dieru okamžite zrekvíroval iný pár. Škorce lesklé. Dokonca aj pokračovali  v hĺbení dutiny. Asi sa im nepáčila dispozícia bytu. Zhruba po hodine sa ale žlny vrátili a hneď bol oheň na streche. Prvá zaútočila samica. Okamžite si zjednala nápravu. Stačila keď sa ukázala v otvore. Škorce vyleteli na okolité konáre a tam ich dorazil samec žlny. Zopár vzdušných náletov a kriminálnici sa rozpŕchli. Pôvodný vlastníci nehnuteľnosti mohli pokračovať v budovaní hniezda.

Samica má čisto sivú hlavu.






Samec má na čele červenú schránku.




 









 
















Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára