blog

blog

sobota 19. júna 2021

KOLÓNIA PRI HRONE

Odpočívadlo Budča na R1 má strategickú polohu. Je dve hodiny jazdy z Bratislavy a je preto vhodné na prvú zástavku do hôr na severe. Okrem použitia toalety sa na odpočívadle dajú robiť aj iné veci. Napríklad fotiť Volavky popolavé. Na brehu rieky Hron si založili hniezdnu kolóniu. V pozadí za hniezdami sú hory. Neprekáža tam protisvetlo z oblohy. Fotky sa mi zdajú byť také svieže. Niektoré hniezda sú prekryté vedením vysokého napätia. Iné sa ale dajú v pohode zamerať. S dlhým sklom sa dajú pozorovať a aj nafotografovať pekné momenty. Ja som sa prvýkrát zastavil v dobe, keď volavky mali v hniezde znášku vajec a popritom dorábali hniezda. Samec lietal hore dolu pre konáre a samica ich následne zakomponovala do už existujúcej konštrukcie hniezda. Išlo im to pekne od ruky. Alebo od krídla. Druhýkrát som fotil v čase, keď už boli v hniezde mladé. Po prílete samca sa už dokázali vztýčiť a pýtať jedlo. Tretíkrát už postávali v hniezde vtáky pripravené na vyletenie z hniezda. Dokonca sa vyberali už aj mimo hniezda a túlali sa po okolitých konároch. Čakal som tam dve hodiny a rodičia sa neukázali. Na záver som len krátko urobil zopár fotiek ešte týždeň po tretej návšteve. To už mladé veselo poletovali po rodnom konári.

















Kým samica už sedela na znáške, samec stále nosil nové konáre.




Samica zahrieva znášku a samec robí poriadok s neznámym príšelcom.




V domnení, že otec niečo priniesol, sa mladé v hniezde vztýčili a začali sa dožadovať jedla



















Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára