blog

blog

utorok 15. júna 2021

KOLÓNIA PRI VÁHU

V apríli som navštívil slepé ramená Váhu dvakrát. Uverejnil som dva články. Jeden bol venovaný prevažne bobrom. V druhom dominovala kolónia Volaviek popolavých na vysokých topoľoch. Toho času ešte bez listov. Išiel som k tomuto miestu znova s tým, že už bude riadne zarastené a fotenie bude ťažké. Nečakal som ale, že ich vôbec neuvidím. Ani jedno hniezdo. Narazil som v tráve na samca Žlny zelenej. Zbieral mravce pre potomstvo. Keď ma zbadal, odletel do korún. Na agáty. Tie sa zelenajú medzi poslednými. Vďaka za to. O dva týždne už nebude možné vidieť čokoľvek okrem listov. Na mnohých úrovniach si vytvorilo hniezdo viacero druhov. Na hornom poschodí boli Volavky popolavé. V strede Chavkoše nočné a pod nimi Beluše malé. Niektoré hniezdo ešte len stavali. Druhé intenzívne sedeli na znáške.







Volavka popolavá





Chavkoš nočný




Beluša malá








Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára