blog

blog

piatok 23. septembra 2022

BISKUPICKÉ LUHY XXIII - VYDRA RIEČNA NA LOVE

Ráno začalo klasicky. Všade samé bobry. Pomaly rozoberali topoľ v prúde alebo sa kŕmili na pobrežnej zeleni. Potom to prišlo. V spleti koreňov sa mohutne čerila voda. Nebolo ešte dosť svetla a tak som len ťažko zisťoval čo sa to tam deje. Po pár sekundách sa ale z vody vynorila vydra a v papuli sa jej metal asi dvojkilový kapor. Našla si výhodné miesto a rovno sa do kapra pustila. Nezabila ho. Jedla ho za živa. Odtrhla mu brušné plutvy a cez vzniknutú dieru mu vyjedla vnútornosti. Kapor sa stále metal a  plieskal chvostom. Snažil sa dostať z tej situácie. Preňho veru deň nezačínal dobre. To pre vydru výhodné miesto nebolo najlepšie pre mňa. Množstvo starého dreva a koreňov mi zabraňovalo urobiť poriadne fotky. Nakoniec som v krkolomnej polohe, riskujúc seknutie v krížoch, nejaké tie fotky urobil. Čo chvíľu zdvihla hlavu a kontrolovala moje úsilie. Vedela o mne. Po štvrťhodine si zvyšok kapra zobrala do zubov a odplávala s ním po prúde. 



Bobor vodný








Vydra riečna






















Jeden ponor a a bola preč.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára