blog

blog

nedeľa 25. septembra 2022

DUDOK CHOCHLATÝ III

Prechádzal som poľné cesty popri Dunaji. Bol to len taký prieskum budúcich možností. V tom som na strome okrem iných vtákov zbadal Dudka chochlatého. Zastavil som obďaleč a počkal kým zletí dolu. Veľmi často totiž hľadá potravu na nespevnených cestách či na ich krajniciach. Aj sa tak stalo. Zletel mi dolu rovno pod kolesá. Pomaly kráčal predo mnou a hľadal potravu. Sem tam sa zastavil a ulovil si niečo skákajúce alebo lezúce v prachu. Inokedy našiel sľubnú dieru v zemi a zasunul do nej špeciálne tvarovaný zobák. Kutal ním v zemi v snahe vytiahnuť obyvateľa na denné svetlo. Občas bol úspešný. Zhltol korisť a išiel ďalej. Pomaly som šoféroval za ním, občas som bokom zastavil akoby som chcel zablokovať cestu a fotografoval cez okno vodiča.  


































Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára