blog

blog

piatok 14. augusta 2015

TEPLO TEPLEJŠIE NAJTEPLEJŠIE V DUDÍNE

Po trištvrte roku som zase zavítal do Dudína a prespal som dve noci v safari hoteli. Vzhľadom na super vysoké teploty v priebehu dňa, kedy počasie atakovalo hodnoty okolo 36 stupňov, som si naplánoval fotografovanie na hodiny po svitaní a pred súmrakom. Zver samozrejme trávila maximum času v tieni lesa. Na lúky vychádzali zriedka a to len na okraje. Zdržali sa zopár minút. Niečo zjedli a zase sa schovali pod stromy. Boli extrémne plaché a úteková vzdialenosť bola nad očakávanie veľká.
Jedine daniele sa ukazovali častejšie. Parohy majú ešte v lyku. Nezačali ani vytĺkať.


 
 Prvýkrát som videl dve mladé v jednom vrhu.
 Mladé daniele striedali trávu s mliekom.

 Jedine k nim sa mi podarilo priblížiť asi na 20 metrov.
 
V obore sú za normálnych okolnosti dve vodné plochy. Po týchto suchách však močiar na východe obory vo vrbovom hájiku už vyschol. Pôvodne som aj plánoval, že by som tu čakal na príležitosť odfotiť napájanie. Človek mieni, príroda mení.
 
 

Z naozaj vysokej trávy trčala lani len hlava
 
 
 Jazierko v centrálnej časti obory sa ale drží. Stále tu je ešte vodná hladina.

 Na druhom brehu lovil pár bocianov. Naháňali žaby.
 
 
 
Sto členné muflonie stádo prebehlo okolo. Na chvíľu postáli, pozreli si toho trpáka, čo tu chodí po lese a odbehli preč. Nemal som veľa chuti sa s nimi naháňať.
 Na druhý deň som ich zbadal na okraji lúky. Dokonca jeden z nich oblizoval hrudu kamennej soli. Muselo ho potom dobre smädiť.
 
Túto fotku som si urobil sám. Hospodár Martin má vybudovaný fotokryt s polopriepustným sklom. Keď som sa v ňom zbadal, musel som uznať, že som krásny a podľahol som márnosti a urobil si "svojku"
 Mohutný bzukot ma priviedol k úlu divých sršňov. Len som si nahováral, že som neviditeľný.
Pri búrkou vyvrátenom strome s bútľavinou som sa už báť nemusel. Čo sa stalo divým včelám a ich larvám neviem. Možno sa presťahovali. Možno ich pojedli vtáky, osi alebo sršne. Bolo úplne jasné, že plásty sú dokonale prázdne. Žiadne larvy ani dospelé včely.
 
 
  zátišie
 
Po večeroch som chodil posedieť na posedy ale zveri sa von z lesa moc nechcelo. Bolo naozaj teplo.

Tento mrak mi pripomína logo Batmana
 
 
 
 
 
 
 
 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára