blog

blog

sobota 20. februára 2021

VYDRICA II

Brehy potoka sú porastené stromami Jelše lepkavej. Vzhľadom na fakt, že pôda okolo potokov je neustále vyplavovaná, je v nej málo živín. Nie všetky druhy stromov v takejto pôde dokážu prosperovať.  Jelše si vytvorili spolu so symbiotickými baktériami výnimočnú schopnosť. Baktérie sa zhlukujú v hrčkách na koreňoch. Majú schopnosť absorbovať dusík zo vzduchu a obohacovať ním pôdu pri koreňoch. To pomáha jelšám prežiť. Pôdu pri koreňoch a koruny stromov obýva množstvo vtákov. Niektoré sa vyslovene prileteli pozrieť na mňa. Pobehoval som po brehu a mieril objektívom vysoko do korún. Jelše plodia drobné šišky, ktoré sú plné chutných semiačok. Na tie prilietajú v kŕdlikoch Stehlíky čížavé. Moje skúsenosti hovoria, že keď ich chcem nafotiť, musím prechádzať jelšové stromoradia v povodí potokov. Našiel som si také miesto, kde som mal v pozadí slnkom osvetlenú bučinu. Po chvíli som mal možnosť pozorovať určitý vzorec v ich chovaní. Obrali zopár šišiek na vrcholci a potom leteli nižšie aby sa napili. Na trávenie semiačok asi potrebujú viac piť. Prísun tekutín neriešili vodou. Až na jedného odvážlivca neleteli až na zem. Najedli sa snehu na konároch. Bezpečnosť je prvoradá. 






Kačica divá

Slávik červienka

Ďateľ veľký
Sýkorka hôrna
Drozd čierny

Oriešok hnedý

Sýkorka bielolíca
Drozd trskotavý


Stehlík čížavý

















Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára