blog

blog

piatok 16. apríla 2021

LESMI MALÝCH KARPÁT XXXV

V minulej reportáži z Malých Karpát som písal, že jarné zmeny postupujú a že vtáky a zver sa môžu tešiť na lepšie časy. V polovici marca však počasie urobilo krok späť. V noci  zase mrzlo. Cez deň sa síce oteplilo ale nebolo to také ako pred mesiacom. Les v tom momente nemenil svoju podobu.  V lese prevládali všetky odtiene hnedej farby. Zeleň sa ukazovala ale len veľmi opatrne. Okrem bežných tvorov, ktoré mi bežne "skáču" pred objektív sa mi podarili aj fotografie bledej formy Daniela škvrnitého. Na protisvahu som pozoroval skupinku mladých samcov. Medzi nimi pútal najväčšiu pozornosť bledý daniel. Nielen moju ale aj pozornosť ostatných členov čriedy. Neustále boli s odlišným kamošom v kontakte. Neustále sa s ním drcali hlavami. Chvíľu som mal pocit, že je to šikana a že si ho vyhľadávajú. On sa ale hrám vôbec nebránil. Aktívne sa ich zúčastňoval.  

Srnec lesný

Ryšavka žltohrdlá



Teritoriálne boje samcov Slávika červienky





Ďateľ prostredný





Ďateľ malý
Ďateľ veľký


Drozd čvíkota
Tesár čierny



Veverica stromová





Daniel škvrnitý





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára