blog

blog

sobota 14. augusta 2021

SOKOL MYŠIAR - POŠTOLKA III

Na kraji rúbaniska zostal stáť vyschnutý obrovský smrek. Jeho konáre využívali vtáky rôznych druhov. Ja som si všimol Sokola myšiara, ktorý striehol na jednom zo spodných konárov. Dolu na rúbanisku totiž pobehovali medzi kameňmi ryšavky a hrdziaky. Ja som si tiež krátil čas a snažil sa ich odfotiť. Bolo ich veľa. Pokusov o ulovenie hlodavca bolo tiež dosť. Úspešných tiež. Ale iba jeden skončil tým, že sa sokol rozhodol zjesť korisť priamo predo mnou. Postupoval systematicky a bol veru poriadne vyberavý. Pekne si hlodavca rozobral a pojedol len najlepšie kúsky. Myslím, že to spôsobila skutočnosť, že netrpí nedostatkom koristi. Keby bolo myší málo, zje všetko. Takto si vyberal ako v predajni lahôdok.


Glezg hrubozobý
Ďateľ veľký
Sojka škriekavá
Holub hrivnák
Striehnuci dravec.
Hrdziak lesný







Ryšavka krovinná

Úspešný lovec
Našiel si vhodné miesto. Našťastie sa otočil na mňa. Mohlo to dopadnúť aj opačne.


Najprv odstránil kožu a srsť.





Vyberal si hlavne svalovinu.

Vnútornosti z telesnej dutiny vybral a vyhodil. 



Zadnú časť tela so stehnami na moje prekvapenie hodil dolu ku kmeňu stromu. Asi už bol sýty.
Čistota musí byť


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára