blog

blog

pondelok 2. augusta 2021

BLÍZKE STRETNUTIE BIESZCZADSKEHO DRUHU IV

Trpezlivosť nie je mojou silnou stránkou. Ale bojujem s tým. Mám rád momenty, keď sa po dlhom čakaní ukáže v kroví medvedia hlava a priam zbožňujem chvíle, keď sa vo vysokej tráve objaví chrbát prechádzajúceho vlka alebo z nej vytŕčajú len jeho uši. Stretnutie oboch som si pre seba nazval ako je uvedené v názve tohoto článku. Videl som to veľakrát ale stále ma fascinuje ako v pohode spolu tieto super dravce nažívajú. Ako sa rešpektujú. Samozrejme medzi nimi dochádza aj ku konfliktom. Sú to oportunisti a keď cítia, že sú vo výhode, využijú ju. Pri prvom kontakte sa medveď postavil na zadné aby sa presvedčil koľko vlkov prichádza. Keď zistil, že samotár, tváril sa, že ho to nezaujíma. Keď vlk vyšiel z vysokej trávy, okamžite bolo vidno, že sa jedná o alfa samicu. Mala naliaté bradavky. Medveď vedel, že nebude riskovať zranenie. Vlčica až do zotmenia viackrát obišla lúku. Bola napätá ako struna. Ona nevedela ako sa medvede v ruji zachovajú. Navzájom si čítali reč tela a snažili sa odhadnúť, čo urobí ten druhý. Až do úplnej tmy sa to opakovalo ešte nejedenkrát. V noci bol kľud. Vlčica sa už neukázala. Ani na druhý deň.


































Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára