blog

blog

pondelok 18. apríla 2022

SÚBOJ TITANOV II

Sedel som na brehu dunajského ramena a čakal na jelene. Prišli. V menšom počte ale aj tak dobre. Keď vyšli z vody zase bolo ticho. Zrazu som spozoroval na hladine vlnky v tvare šípu. Špic smeroval ku mne. Pozriem lepšie a vidím bobra. Nechal rozrobenú robotu a potichu plával pri protiľahlom brehu. Preplával okolo mňa a pokračoval na otvorenú vodu ramena. A tam ako sa objavil, tak sa aj stratil. Pod hladinou. Zrazu sa skoro na tom istom mieste znovu objavil. V zuboch mal metrového sumca a pokúšal sa ho dotiahnuť na breh. Zamieril som objektív naň a hneď som videl, že ten bobor je Vydra riečna. Bola zahryznutá do veľkého rybacieho chvosta. Ten bojoval o život. Metal sa ako vládal v snahe sa šelme vytrhnúť. Zrazu sa hladina nad nimi zavrela. No a mám po fotení, pomyslel som si. Znovu sa vynorili. Vydra si sumca prechytila a zahryzla mu do  brucha. Eliminovala tým sumcove zmietanie sa. Aj tak však bola metrová ryba na hranici jej síl. Pomaly preplávali k protiľahlému brehu. Stále spolu bojovali. Metali sa na všetky strany. Blížili k ohybu ramena, kde sa mi zákonite museli stratiť z dohľadu. Zobral som foťák a bežal za nimi. Už som ich ale nevidel. Na brehu ani vo vode neboli. Je možné, že sa sumcovi podarilo vyšmyknúť a vydra zdrhla predo mnou. 



Jeleň hôrny










Bobor vodný











Vydra riečna












Prehľadával som brehy po prúde ale sumca ani vydru som nenašiel.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára